
Je vraagt je misschien af wat Starbucks te maken heeft met reizen. Of met TipsOpReis specifiek. En waarom ik er dan toch een review over schrijf. Dat zal ik je uitleggen.
Ik sta al een aantal jaren ingeschreven bij The Insiders en meld me regelmatig aan voor campagnes. Zo heb ik in 2016 bijvoorbeeld meegedaan aan de Spa & Fruit campagne. Dit kwam toen best goed, want we gingen toen net met vrienden op vakantie naar het Gardameer. Konden de flessen mooi mee voor onderweg (en thuis liet ik mijn moeder de samples uitdelen :-)). Ook heb ik onze kat Zoef al eens mogen verblijden met brokjes van PurinaOne (al eet ze tegenwoordig toch liever Royal Canin).
Dit keer was er een campagne voor de Starbucks Chilled Classics. Toen wij in 2017 New York en Toronto bezochten, zochten we de Starbucks veel op (oké, misschien ook wel omdat ze er gratis WiFi hadden). Maar deze Starbucks campagne bracht mij direct goede herinneringen aan deze reis terug. Als bonus komt er ook nog eens bij dat ik lactose-intolerant ben, en deze varianten in de campagne beide lactosevrij zijn. Ik was gemotiveerd om ze te proberen en bereid om hier een stukje over te schrijven.
Inhoud van dit artikel
The Insiders
The Insiders, wat is dat nou precies? Om ze zelf maar te quoten, want zichzelf beschrijven kunnen zij toch het best:
“The Insiders is een community van invloedrijke consumenten die het leuk vinden om in contact te komen met de producten waar ze van houden. Onze members starten gesprekken, waardoor ze merken en consumenten dichter bij elkaar brengen, en helpen daarbij fantastische producten in de spotlight te zetten.”
Kort gezegd kun je je dus aanmelden bij The Insiders om producten te testen, hierover je mening te geven en het product te delen met je vrienden, familie, collega’s, buren, etc. Belangrijk is dat je mond-tot-mondreclame toepast (dat kan niemand wegklikken of wegzappen ;)) omdat mensen eerder bereid zijn hiernaar te luisteren, en dit te geloven, dan via reclame op een website of tv. Je moet er dus wel wat voor doen! Maar daarvoor in ruil krijg jij wel gratis leuke producten, die je mag testen en delen met anderen.
Wil je je ook aanmelden voor The Insiders? Dat kan! Het enige wat je hoeft te doen is je aan te melden op de website. Je krijgt vanzelf e-mailtjes om je aan te melden voor nieuwe campagnes.
De campagne
Terug naar Starbucks Chilled Classics. Voor deze campagne kreeg ik het volgende thuisgestuurd voor mezelf:
- 4x Starbucks® Chilled Classics Almond Plant-Based
- 2x Starbucks® Chilled Classics Skinny Latte
- 2x Kortingsvoucher Starbucks® Chilled Classics Almond Plant-Based
- 1x Herbruikbare Starbucks® koffiebeker
- 1x campagnegids
En om uit te delen:
- 7x Starbucks® Chilled Classics Almond Plant-Based
- 3x Starbucks® Chilled Classics Skinny Latte
- 18x Kortingsvoucher Starbucks® Chilled Classics Almond Plant-Based
Ik heb mijn pakket opgehaald en de koffie gelijk koud gezet. Diezelfde avond nog bracht ik beide varianten naar mijn zusje en zwager, die twee deuren verder wonen. Op woensdag nam ik er een aantal mee naar kantoor en heb ik mijn collega’s gevraagd om ook te proeven. De laatste batch deelde ik uit op zondag aan de familie, op Peters verjaardag.
Starbucks Almond (plant-based iced coffee)
Laten we beginnen met de Almond-variant. Ik drink regelmatig cappuccino met verschillende melkvarianten, meestal soja, maar soms ook amandelmelk. Nu vind ik die met amandelmelk minder lekker dan met sojamelk, dus mijn verwachtingen voor deze ijskoffie waren ook niet heel hoog. (Grappig is dan wel, pannenkoeken met amandelmelk zijn wel erg lekker).
Die verwachting bleek terecht: ik vond hem echt niet lekker. Ik heb met veel moeite uiteindelijk het bekertje leeggedronken, maar besloot wel dat ik de drie overige almond-bekers die ik voor mezelf had, ook gewoon als samples uit zou gaan delen.
Wat is er dan niet lekker aan de Almond-variant? Het heeft vooral een hele nare nasmaak. Ook is de smaak van de amandelmelk veel sterker dan die van de koffie zelf. Als je daar niet zo van houdt, is dit zeker geen aanrader.
De reactie die ik van mijn familie en collega’s terugkreeg was wisselend. Mijn zusje vond het geen succes, enkele collega’s ook niet, maar een aantal andere collega’s waren er juist wel over te spreken. Ze vonden het ‘very tasty’.
Starbucks Skinny Latte
Dan de Skinny Latte-variant. Met toegevoegde lactase, een enzym dat lactose verteert, zodat mensen met lactose-intolerantie deze ijskoffie ook kunnen drinken. Over de Skinny Latte ben ik dan weer wel te spreken! Hij is best zoet, maar heeft geen nare bij- of nasmaak. De smaak van koffie is echter nergens meer te bekennen, dus als dat iets is wat je wel graag wilt, zou ik toch even verder kijken.
Hoewel het fijn is dat er ook ijskoffie te krijgen is die veganisten ook kunnen drinken, ben ik stiekem best wel blij dat ik niet veganistisch ben. Ik hou het lekker op de lactosevrije Skinny Latte. Voor ieder is er wat wils!
Nieuwsgierig geworden? Je koopt de Starbucks Chilled Classics gewoon in het koelschap van de supermarkt. Kun je vast even in de vakantiestemming komen ;).